A politikai hirdetések utáni korszak: a mese fátyla mögött rejtőző propaganda Manapság a politikai hirdetések nem csupán szavazatokat igyekeznek begyűjteni, hanem egy új, varázslatos világot is teremtettek, ahol a valóság és a fikció határai elmosódnak.


Az Apáti Bence által létrehozott Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM) különleges taktikával próbálja meg elérni céljait: állatmesékbe ágyazott kampányszlogenekkel rukkoltak elő. A legfrissebb hírek szerint eddig sikeresen megkerülték a Facebook legutóbbi, politikai hirdetéseket érintő tilalmát – értesült a 24.hu.

Egy rejtélyes forrásból táplálkozó propagandaszervezet - amely nemrégiben Apáti Bence kezéből Kovács István, a Megafon tulajdonosa kezébe került - egy figyelemfelkeltő narratívával rukkolt elő. A történet szerint az állatok nehéz helyzetbe kerülnek, és kiszorítják őket, ha "a Tisza-partra költöznek".

Október 6. óta elméletileg tilos politikai hirdetéseket közzétenni a Facebookon, ám úgy tűnik, hogy a NER találékonyan kikerülte ezt a korlátozást, és továbbra is elárasztja a platformot a Tisza Párt ellen irányuló propagandával. Az ügy középpontjában egy vitatható hitelességű, névtelen Index-cikk áll, amely egy aláírás és pecsét nélküli, kétoldalas dokumentumra hivatkozva vádolja az ellenzéki pártot, miszerint kormányra kerülésük esetén adóemelést terveznek.

A portál rámutat arra, hogy a NEM finanszírozásának háttere továbbra is kérdéses, miközben egyértelmű, hogy jelentős összegekkel rendelkeznek. Július és október között például 362 millió forintot költöttek el csupán a Facebookon. A tisztázatlan forrásokból származó pénz segítségével a Fidesz változatos propagandahordozókat juttat el a közönséghez. E két tojásos kampány, amelyben Magyar Pétert magyar Zelenszkijként ábrázolják, és a Tisza Párt állítólagos adóemelési terveit népszerűsítő plakátok mind hozzájárulnak a politikai üzenetek terjesztéséhez.

Related posts