A Fehér Császár már túl van első légi kalandján.


Kína hatodik generációs vadászrepülőgépe december 26-án hajtotta végre első repülését, ahogy azt több közösségi média bejegyzés is megerősítette – írja a Neokohn. Az interneten megosztott videók tanúsága szerint a repülőgép háromhajtóműves konfigurációval rendelkezik, és a repülés során egy J-20-as kísérte. Ez a különleges három hajtóműves elrendezés, amely eddig ismeretlen a vadászgépek terén, a kínai fejlesztés új irányát jelzi, amely eltávolodik az amerikai modellek másolásától. A konfiguráció várhatóan kiemelkedően magas teljesítmény-tömeg arányt biztosít, bár a pontos teljesítményadatok még nem nyilvánosak. A gépet a Chengdu Aircraft Industry Group repülőterén látták, ahol nyitott futóművel végrehajtott tesztrepüléseket folytattak – ez a gyakorlat a korai fejlesztési szakaszokban általánosan elfogadott. A repülőgép tervezése lehetővé teszi, hogy nagy mennyiségű fegyverzetet szállítson a súlyához képest, de ez a megoldás a hagyományos vadászgépekhez képest csökkenti a manőverezhetőséget és a stabilitást. A titokzatos repülőgép szerepe egyelőre nem egyértelmű: elképzelhető, hogy pilóta nélküli harci gép prototípusaként vagy a hatodik generációs vadászgépek első példányaként szolgál. 2019-ben dr. Wang Haifeng, a Chengdu Aerospace Corporation vezető tervezője megerősítette, hogy Kína aktívan dolgozik a hatodik generációs repülőgépek fejlesztésén. A "Fehér császár" (Baidi) néven ismert gépet először a 2024-es Zhuhai Airshow-n mutatták be, akkor még csupán makett formájában. Míg valódi képességeiről még sok a találgatás, állítólag az űrben is képes működni, bár ezt hivatalosan még nem erősítették meg. A Fehér császárt valószínűleg az amerikai F-22 Raptor és F-35 Lightning II közvetlen riválisaként tervezik. Eközben az Egyesült Államok is a légi fölény következő generációjára összpontosít, a Next Generation Air Dominance (NGAD) program keretében, amely a hatodik generációs vadászgépeket és drónokat integrálná egy átfogó "rendszercsaládba".

Related posts