Az új KRESZ bevezetésével várhatóan szigorúbb intézkedések lépnek életbe a szabálysértések kapcsán.


Rengeteg a baleset, amelynek kétségkívül egyik oka, hogy több minden is elvonja a sofőrök figyelmét. A mobilozás vezetés közben nincs eléggé szigorúan büntetve.

A közlekedésbiztonság egyik legalattomosabb ellensége ma már nem csak a gyorshajtás vagy az ittas vezetés - hanem a figyelmetlenség, amelynek oka a legtöbb esetben a mobilozás vezetés közben. Egyre több baleset történik az utakon, és ezek jelentős részében szerepet játszik a telefonozás. Nem értem, hogy miért olyan nehéz belátni: nincs az az üzenet vagy hívás, ami fontosabb lehet egy emberi életnél.

A vezetés alatt történő mobilozás sokkal komolyabb következményekkel kellene, hogy járjon.

A mobilozás vezetés közben egy (sőt, több) pillanatnyi figyelemkihagyást jelent, de ennyi pont elég. Elég egy rossz mozdulat, egy félrenézés, és máris megtörténhet a baj. Az autó nem játék, a volán mögött ülve egy több tonnás gépet irányítunk, amely másodpercek alatt válhat halálos fegyverré. Mégis, nap mint nap látni sofőröket, akik üzenetet írnak, hívást fogadnak, közösségi médiát böngésznek vezetés közben. Egyre gyakoribb tendencia ez a kerékpárosoknál és az elektromos rollerrel közlekedőknél is, pedig nekik aztán tényleg nem tart semeddig félreállni és megírni egy üzenetet.

Bár a VÉDA-rendszer már képes észlelni a mobiltelefonok használatát, a kiszabott büntetések nem elegendőek ahhoz, hogy elriasztják a sofőröket. Sokan inkább vállalják a kockázatot, minthogy megvárják azt a pár percet, amíg biztonságosan megállhatnak. Ez rávilágít arra, hogy nem csupán technikai fejlesztésekre van szükség, hanem egy szemléletváltásra is, ami a közlekedési kultúra javítását célozza.

Related posts