A BYD elnöke egy figyelemfelkeltő nyilatkozatot tett, amely újraéleszti a vitát a rendkívül kedvező áron kínált kínai elektromos járművekről. De vajon mennyire valós ez az állítás? - Pénzcentrum.


Wang Chuanfu, a BYD vezérigazgatója egy közelmúltbeli interjú során hangsúlyozta, hogy a kínai elektromos járművek technológiai és ipari szempontból 3-5 évvel előrébb járnak versenytársaiknál. E kijelentése Hszi Csin-ping kínai elnök és a technológiai szektor prominens vezetőinek találkozóját követően hangzott el, amelyen Wang is részt vett – számolt be róla a Reuters.

2023-ban Kína elhódította Japántól a világ legnagyobb autóipari exportőre címet. Ezzel párhuzamosan azonban az Egyesült Államok és az Európai Unió különféle vámokat vezettek be az ország elektromos járműveire. Az EU esetében például egy 17%-os vámot alkalmaztak a BYD márka elektromos autóira.

Wang Chuanfu a kínai állami televíziónak adott interjújában hangsúlyozta a kínai elektromos járműipar előnyét. "Kína elektromos járművei a termékek, a technológia és az ipari lánc tekintetében három-öt évvel a versenytársak előtt járnak" - nyilatkozta a vezérigazgató.

A BYD vezérigazgatója a protekcionista intézkedéseket is érintette nyilatkozatában. Szerinte ezek az intézkedések nem bizonyulnak hatékonynak a kiváló minőségű termékek esetében. "A vásárlók támogatása motiválja az elektromos járműgyártókat, hogy áthidalják a felmerülő akadályokat" – emelte ki Wang.

Az interjú a Yuyuan Tantian, a CCTV kínai állami műsorszolgáltató közösségi média platformján látott napvilágot. A beszélgetés felfedi a kínai elektromos járműipar robbanásszerű fejlődését, valamint a nemzetközi piacon felmerülő nehézségeket.

Related posts