Rejtélyes divatfotók kerültek elő a kilencvenes évek varázslatos világából.

Az 1944-ben született művész, aki eredetileg festői ambíciókkal indult, a Képzőművészeti Főiskolán szerezte meg diplomáját. Az 1970-es évek végén azonban érdeklődése a fotográfia irányába fordult, és ez a váltás alapvetően formálta meg alkotói stílusát. Az analóg technikákhoz való hűsége máig jellemzi művészi kifejezésmódját, amely egyedi hangot ad munkáinak. A '90-es évek divatfotói, melyek többnyire műtermében vagy Budapest gyönyörű természeti környezetében készültek, távol állnak a szokványos divatfotózás mesterkélt megközelítéseitől. Schäffer nem a korabeli divatirányzatok után kutatott, hanem saját érzékenysége és egyéni látásmódja mentén alkotott. Modellei többségét a párján keresztül ismerte meg, aki reklámfotográfusként dolgozott, és gyakran az ő szünetei alatt születtek ezek a lenyűgöző képek.
A "Judit, 1990" című művével Schäffer Zsuzsa 1990-ben elnyerte a II. Nemzetközi Divatfotó-fesztivál fődíját a Személyes kutatás kategóriában, ahol a zsűriben olyan neves szakemberek foglaltak helyet, mint Jean-Paul Gaultier, Horst P. Horst és Sarah Moon. A fesztiválra a világ vezető divatmágazinjainak képviselői és elismert fotográfusok érkeztek, így a rendezvény nemcsak a művészet, hanem a szakmai kapcsolatok szempontjából is jelentős eseménynek bizonyult. Bár a nemzetközi elismerést követően sokan a divatfotózás irányába terelhettek volna, Schäffer Zsuzsa inkább a portré-, város- és csendéletfotózás területén folytatta pályafutását, ezzel is kifejezve egyedi stílusát és művészi elkötelezettségét.
A divatfotóit egyedi látásmódja, finom részletek iránti érzékeny figyelme és a megfigyelés mélysége emeli ki. Munkái a mulandóság szépségét ragadják meg, és felfedik a divat mögött rejlő emberi történeteket. A kiállításon bemutatott képek nem csupán ruhákat és trendeket örökítenek meg, hanem a személyesség és az érzelmek erejét is tükrözik, ezzel egy különleges kapcsolatot teremtve a néző és a modellek között.
A tárlat rendkívüli mivoltát az adja, hogy a kiállított anyag jelentős része eddig még ismeretlen volt a nagyközönség számára. Schäffer munkái túlmutatnak a hagyományos divatfotózás keretein, így a PaperLab Galériában megtekinthető húsz kép az 1990-es évek divatfotózásának egy különleges alternatíváját kínálja. A megszokott glamour helyett a hangsúly a pillanatnyi érzetekre, a természetességre és a személyes kapcsolatokra helyeződik. Ez a kiállítás egyszerre figyelmeztet minket az idő múlásának elkerülhetetlenségére, miközben arra is emlékeztet, hogy a szépség felfedezése és megőrzése örök érték.