A McLaren nem létező autókat kínál.

Az autósport történetében egyaránt egy-egy személy és csapat mondhatta-mondhatja el magáról, hogy megszerezte a négykerekű versenyzés ún. hármas koronáját, azaz a Forma-1-es Monacói Nagydíj, a Le Mans-i 24 órás, valamint az amerikai klasszikus, az Indianapolisi 500 mérföldes megnyerését. Előbbi az 1975-ben elhunyt Graham Hill, aki amellett, hogy 1962 és '68 F1-es világbajnoka volt, öt monte-carlói győzelmével kiérdemelte a Mr. Monaco címet, 1966-ban a Mecom színeiben megnyerte az Indy 500-at, majd 1975-ben a francia Matrával Le Mans-ban is abszolút győzelmet aratott.
A jelenlegi aktív versenyzők közül Fernando Alonso tűnik a legközelebb a legendás teljesítményekhez. A 44 éves spanyol pilóta kétszeres győztes Monacóban, valamint Le Mans-ban, ahol 2006-ban és 2007-ben, majd újra 2018-ban és 2019-ben emelhette a győztes trófeát. Emellett az Indy 500-on is megpróbálkozott, 2017-ben és 2020-ban a McLaren színeiben indult, de eddig sajnos nem sikerült a győzelem csúcsára jutnia.
Amikor csapatokról esik szó, a McLaren kiemelkedő szereplő, hiszen ők a cím egyedüli tulajdonosai. A csúcsformájukat jelzi a lenyűgöző 16 monacói Formula-1-es győzelem, és nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy 1974-ben és '76-ban Indianapolisban is diadalmaskodtak Johnny Rutherford volánja mögött. Ráadásul 1995-ben a híres (de kissé félrevezető nevű) hipersportautójuk, az F1, a Le Mans-i 24 óráson is győzelmet aratott, köszönhetően Yannick Dalmasnak, JJ Lehtonak és Szekija Maszanorinak. Érdemes megemlíteni, hogy motorszállítóként a Mercedes is hármas koronával büszkélkedhet, hiszen ők is birtokolják a hét monacói F1-es győzelmüket, valamint a 1989-es Le Mans-i és a 1994-es indianapolisi sikereiket.
Jelenleg a McLaren tűnik a legesélyesebbnek a duplázásra, hiszen nemcsak 2025-re tervezik dominálni a Forma-1-et (Lando Norris Monacóban is győzött), hanem jövőre az Indy 500-on is részt vesznek. Ráadásul 2027-től már gyári csapatként fognak indulni a hosszú távú világbajnokságban (WEC), így a Le Mans csúcskategóriájában, az LMDh-ban is megvethetik a lábukat.
Ebben a szellemben jött létre a wokingi márka és az RM Sotheby's együttműködése, amely egy különleges aukciós ajánlattal lepte meg a motorsport szerelmeseit: a McLaren előre bejelentette, hogy 2026-os, vadonatúj F1-es modelljét, a következő évi Indy 500-on részt vevő autóját, és sőt, a '27-es Le Mans-i 24 órás versenyre szánt hypercarját is árverésre bocsátja. (A nyitóképen a három autó számítógépes grafikán látható.)
Ami a 2026-os (a radikálisan új szabálycsomagnak megfelelően épített) F1-est illeti, azt csak 2028-ban adja át a McLaren a nyertes licitálónak, hiszen a Forma-1-es szabályok csak a két évnél öregebb autók tesztelését és forgalmazását engedik, ám addig is kölcsönöznek majd egy 2025-ös - minden bizonnyal konstruktőri és egyéni bajnoki győztes - demóautót, emellett bejárást biztosítanak a wokingi központba és a különböző csapatrendezvényekre, illetve a futamokra.
A két további versenyautó szállítása is csak az éles versenyek után történik meg: Pato O'Ward Indy 500-as autóját 2026 végén kapja meg, míg a jövőbeli WEC-s McLaren-hypercart a 2027-es szezon végén kerül átadásra.
Bár a forgatókönyv valószínűsége nem éppen magas, elképzelhető, hogy egy vagyonos autórajongó hatalmas lépésre szánja el magát: megszerezheti a három autót, különösen, ha 2026-ban és 2027-ben sikerülne elérniük egy újabb hármas koronát. Az árverés izgalmas keretek között zajlik majd, hiszen az idei Forma-1-es szezont záró Abu-dzabi Nagydíj idején, december 3-5. között kerül megrendezésre.