Mészáros Lőrinc vállalatának alvállalkozói komoly nehézségekkel küzdenek, és a csőd szélére kerültek.

Még július elején egy érdekes esemény zajlott, amikor a lap a V-Híd által korábban elnyert "Ferencváros-Kelenföld vasútvonal kapacitásbővítés" nevű projekt kapcsán próbálta feltérképezni, hogy pontosan kik is dolgoznak ott. Kiderült, hogy az ott dolgozók alvállalkozók, azonban a V-Híd magas rangú képviselői megerősítették, hogy a munkásokat foglalkoztató cégnek nem volt érvényes szerződése az adott feladatra. Ezért hivatalosan nem lett volna szabad tevékenykednie az adott területen, ami felveti a kérdést a projekt lebonyolításának átláthatóságáról.
Ezenkívül Adonyban és Budapesten két másik vasúti építkezésénél szintén hasonló felállást tapasztaltak.
A V-Híd voltaképpen monopolhelyzetben viszi a MÁV beruházásait, a való munkát azonban az alvállalkozók esetenként szerződés nélkül végzik. Évek óta késve kapnak szerződést, és sok esetben a kifizetés is jelentős késedelemmel érkezik az érintett cégek szempontjából.
Ebből kifolyólag jelenleg több alvállalkozó esetében is válságos helyzet bontakozott ki.
A felcsúti milliárdos által irányított V-Híd tavalyi részletes beszámolója alapján érdekes adatok derültek ki. Az építési és szerelési munkákhoz kapcsolódó igénybe vett szolgáltatásokra 87,1 milliárd forintot fordítottak, amelyet az alvállalkozók munkájáért fizettek ki, noha a cég nem foglalkoztat saját fizikai munkásokat. Érdemes megjegyezni, hogy a V-Híd teljes bevételének több mint 98%-a, azaz 184,5 milliárd forint, a 2024-es évben építési munkákra vonatkozó közpénzes megbízásokból származott.