Lépésről lépésre: így formálódik az RTL napközbeni műsorainak nézettsége fél év távlatából.

Hat hónap elteltével az új struktúra egyes elemei már pozitív életjeleket mutatnak.
Mint arról már mi is beszámoltunk, januártól teljesen megújította a napközbeni műsorstruktúráját az RTL. A beavatkozásra nagy szükség volt, ugyanis a csatorna nézettsége reggel és délután - és akkor most finoman fogalmazok - alacsony volt. Az új struktúra részeként például megújult a Reggeli, visszatért a Barátok közt, sőt, hosszú idő után újra vannak napközbeni élő RTL Híradók is.
A nagy átalakulásról már januárban beszélt Kolosi Péter az Indexnek. Az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, hogy az ilyen jellegű döntésekkel hosszú távú terveket szőnek. Megemlítette, hogy a nézettségi adatok elemzésével foglalkozó munkatársai mindig arra figyelmeztetik, hogy napközbeni tévézés esetén a heti és havi trendek figyelembevételére érdemes összpontosítani, mivel egyik csatorna sem rendelkezik elég nagy nézettséggel ahhoz, hogy a napi adatok alapján messzemenő következtetéseket lehessen levonni. Kolosi Péter hozzátette, hogy január elején még túl korai lenne bármiféle következtetést levonni.
Az interjú óta viszont már több hónap telt el, de a délutáni adatokról azóta sem lehet tudni semmilyen konkrétumot. Így aztán megkerestem az RTL Magyarország Marketing és Kommunikációs Igazgatóságát, hogy árulják el, milyen eredményeket hoznak az adott műsorok és hogyan értékelik a változásokat.
A napokban Kolosi Péter, a tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes, érdekes részleteket osztott meg velem a 2025 eleji napközbeni műsorstruktúra tervezett változásairól. A legfontosabb módosítások nem a sorozatok cseréjére vonatkoznak, hanem a 13:00-kor kezdődő RTL Híradóra, valamint a Reggeliben bemutatott élő híradások bevezetésére összpontosítanak.
Tisztában voltunk vele, hogy ezeknek a hatásai csupán korlátozott mértékben érvényesülhetnek, és azt is tudtuk, hogy a következmények csak hosszú távon mutatkozhatnak meg.
- írta Kolosi, aki azt is hozzátette,
"Fél év nem elegendő ahhoz, hogy az évtizedes nézői szokásokat gyökeresen megváltoztassuk. Bár a szándékunk világos, az elérhető eredményekhez valószínűleg hosszú évek munkájára lesz szükség."
Érdekelt, hogy miként működnek együtt a napközbeni struktúra különböző összetevői, hiszen az RTL Sajtóklubon található nézettségi elemzés csupán a két késő délutáni sorozat, a Dr. House és a Drága örökösök népszerűségét tükrözi.
A tévétársaságtól azt kértem, hogy osszák meg velem, milyen közönségarányokat produkáltak a különböző műsorok május hónapban a 18-59 éves korosztályban. Örömmel értesültem arról, hogy kérdésemre pozitívan reagáltak. Így most bemutatom nektek az összes napközbeni műsor előző havi közönségarányait:
Kolosi Péter a ReklámInváziónak nyújtott részletes elemzést az adatokról. Kiemelte, hogy a számok világosan tükrözik a hírműsorok kulcsszerepét a napközbeni nézettségi trendek alakulásában és növekedésében. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy 2025 májusában a hétköznapi átlagok enyhe emelkedést mutatnak az előző év azonos időszakához képest. Míg tavaly reggel 6 és délután 17:59 között az RTL 4,6 százalékos nézettséget ért el, idén ez a szám már elérte az 5 százalékot.
Érdemes egy kicsit elkalandozni a TV2 nézettségi adatai felé is, hiszen ezek napközben igencsak figyelemre méltóak. A TV2 Csoport nemrégiben kiadott közleménye alapján a 18-59 éves korosztályban teljes napon sikerült megelőzniük az RTL-t. Az ő legfrissebb adataik szerint májusban 10,2%-os átlagot mutattak, míg versenytársuk csupán 6,8%-os átlagot ért el. (Érdemes megjegyezni, hogy ez a szám eltér a korábban említettektől, mivel az RTL válaszában csak a hétköznapi nézői arányokat közölte. Továbbá az is fontos, hogy az RTL Magyarország a 18-59 éves lineáris nézettségi adatokat osztja meg, míg a TV2 Csoport csupán a "szimpla" 18-59-es számokat teszi közzé.)
A kis kitérő után térjünk vissza az RTL világába, különös figyelmet fordítva a Reggelire, amely januárban egy izgalmas átalakuláson ment keresztül. A műsor...
Érdeklődéssel figyeltük, hogyan teljesít az ébresztőműsor. Kolosi Péter ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy a nézői szokások fokozatos változása jól megfigyelhető a Reggeli című műsor esetében.
Az év első négy hónapjában nem tapasztaltunk jelentős fejlődést a tavalyi évhez viszonyítva, azonban májusra nézőink pozitívan fogadták az újításokat. Hozzászoktak az élő Híradókkal gazdagított tartalmainkhoz, ami hozzájárult ahhoz, hogy 2025 májusában a Reggeli nézettsége már 7,6%-ra emelkedett.
A Reggeli műsora az utóbbi évek során számos átalakuláson esett át, azonban a bevezetett újítások, mint például a viták, idővel eltűntek a képernyőről. A legfrissebb adatok biztatóak, de a hosszú távú hatásuk még mindig kérdéses, főleg figyelembe véve, hogy a nézőszámok csupán öt hónap elteltével kezdtek emelkedni.
A nézettség alakulását a jövőben részletesebben is elemezzük. Zárszóként engedjék meg, hogy megosszam Önökkel a tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes összegzését, amely a következőképpen hangzik: