F1 kibeszélő: Piastri folyamatosan fejlődik, míg Norris teljesítménye egyre inkább elmarad a várakozásoktól. Közben a Red Bullnál komoly problémák jelentkeznek, ami aggasztó jele a csapat jövőbeli teljesítményének.


Bár Oscar Piastri győzelme nem volt kétséges, a legutóbbi Forma 1-es nagydíj bővelkedett izgalmas eseményekben és meglepetésekben. Lando Norris és a Red Bull csapata egy gyengébb hétvégét zárt, míg Lewis Hamilton végre úgy tűnik, hogy megtalálta a közös hangot a Ferrarival! Nézzük meg közelebbről a Bahreini Nagydíj legérdekesebb pillanatait!

Lando Norris már az előszezoni tesztelés során is nyíltan kifejezte, hogy nem érzi magát teljesen otthon a 2025-ös McLaren volánjánál. Habár a brit versenyző később diadalmaskodott az Ausztrál Nagydíjon, előre figyelmeztetett, hogy a bahreini versenypálya rávilágíthat az autó gyenge pontjaira.

Ez valóban megtörtént: Norris a gyenge időmérője után a hatodik helyen végzett a hétvégén, és hiába küzdötte fel magát a verseny során a harmadik pozícióba, reális esélye a győzelemre nem volt. Eközben Oscar Piastri, aki a másik McLaren volánja mögött ült, pályafutása talán legemlékezetesebb hétvégéjét írta, hiszen az időmérőn egyedüliként futott 1:29-es kört, a verseny során pedig magabiztosan, rajt-cél győzelmet aratott.

Bár Piastri kiemelkedő formája és Norris küszködése Bahreinben vált igazán látványossá, a brit már Japánban és Kínában sem volt olyan meggyőző, mint a szezonnyitón. Aggasztó, hogy nem újkeletű problémáról van szó, a megoldás pedig nem egyértelmű.

"Valami nem stimmel köztem és az autó között. Idén nem tudok olyan köröket futni, mint tavaly. Akkor minden kanyarban pontosan tudtam, mi fog történni az autóval, és úgy éreztem, teljes mértékben én irányítok. Most viszont a helyzet gyökeresen megváltozott. Még Ausztráliában sem tapasztaltam meg a megszokott magabiztosságot, függetlenül attól, hogy nyertem-e vagy sem. Az autó hihetetlenül gyors, ami egy kicsit eltakarja a problémák egy részét, de messze vagyok attól, ahol tavaly voltam." - idézte Norrist a futamot követően a motorsport.com.

Közben Andreas Stella, a csapatfőnök, mindent elkövetett, hogy megvédje versenyzőjét, hangsúlyozva a csapat közös felelősségét. „[Norris] felteszi a kezét, és ezzel teljesen felmenti a csapatot a felelősség alól, mondván, hogy ’ez az én hibám volt, nem a csapaté’. Ez viszont nem tükrözi a valóságot. Akadtak olyan tényezők, amelyeket mi sem kezeltünk megfelelően, és ezek megnehezítették Lando helyzetét. Ezeket technikai szempontból alaposan átvizsgáltuk. Lando képes alkalmazkodni, és együtt dolgozunk a megoldáson. Más versenyzők ilyenkor hajlamosak azonnal a csapatot okolni, de Lando nem jellemzően ilyen. Tisztában vagyunk a helyzettel, és bár ez némi alkalmazkodást igényel majd tőle és tőlünk is, nagyon optimisták vagyunk, hogy sikerül megoldani a problémákat.” – idézi a csapatfőnököt a formula.hu.

Bármi is rejlik a háttérben, Norrisnak és csapatának sürgősen meg kell találnia a megoldást a felmerülő kihívásokra. Ha Oscar Piastri folytatja a lenyűgöző teljesítményét, a brit pilóta könnyen jelentős lemaradásba kerülhet a világbajnoki címért zajló küzdelemben.

Bahreinben nem csupán Lando Norris teljesített a vártnál gyengébben. A Red Bull csapata talán az utóbbi évek leggyengébb teljesítményét nyújtotta: Max Verstappen az időmérőn mindössze a hetedik pozíciót szerezte meg, míg a verseny során látványosan küszködött, végül hatodik helyen zárta a futamot, 34 másodperces hátrányban Oscar Piastrihoz képest. Yuki Tsunoda, aki a tizedik helyről indult, végül a kilencedik pozícióban ért célba.

Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a Red Bull bikáknál súlyos problémák vannak, ezt már a csapat is elismeri. Helmut Marko, a csapat kulcsfigurája, így fogalmazott: "Ez egy rendkívül nehéz nap volt számunkra, és mindannyian érezzük ezt. A lehető leghamarabb meg kell találnunk a megfelelő teljesítményt [...]. Az autó nem éppen a leggyorsabb, és a boxkiállások sem működnek megfelelően. Ez egyszerűen elfogadhatatlan." Marko szerint a csapat bahreini teljesítménye "nagyon aggasztó", és számos kihívással néznek szembe.

A világbajnoki címek elvesztése mellett komoly következményekkel járhat, ha a csapat nem képes érdemben fejlődni. Max Verstappennek ugyan 2028 végéig van érvényes szerződése a Red Bull-lal, de ha a csapat nem biztosít számára versenyképes autót, akkor jogában áll másik csapathoz igazolni. Amikor Markót arról kérdezték, hogy aggódik-e emiatt, a formula.hu beszámolója szerint meglepően őszintén reagált: „Igen, nagyon! Fejlődnünk kell, hogy a közeljövőben olyan autót tudjunk adni neki, amellyel győzelmeket arathat.”

Bár Lewis Hamilton diadalmaskodott a kínai sprintfutamon, a Ferrari 2025-ös modelljével mégsem tudta megtalálni a harmóniát. A Bahreini Nagydíj előtt is hasonlóan alakultak a dolgok, hiszen a tapasztalt hétszeres világbajnok csupán a kilencedik pozíciót tudta megszerezni az időmérő edzés során.

Vasárnap azonban fordult a kocka: miközben csapattársa, Charles Leclerc két helyet is veszített, Hamilton négyet előzve ötödik lett. Ami ennél is fontosabb azonban, hogy saját elmondása szerint végre kezdi megérteni a Ferrari működését. "Egyértelmű, hogy mi emberek nagyon ragaszkodunk a beidegződéseinkhez. Olyan sokáig vezettem ugyanannak a csapatnak az autóját, hogy... most egy új autóban ülök, ami teljesen más vezetési stílust igényel. Most használom a motorféket - ilyet pedig sosem csináltam az elmúlt években. A fékek is nagyon mások: Brembót használunk, miközben az elmúlt 15 évben a CI-hez [Carbon Industrie] szoktam hozzá. Az autót nagyon máshogyan kell vezetni, én pedig ehhez alkalmazkodom. Azt hiszem, lassan végre ráérzek, és sikerül eltalálni az egyensúlyt" - nyilatkozta Hamilton, aki a következő hétvégén már alkalmazni fogja a Bahreinben tanultakat.

Related posts