Ez lesz az első kínai autómárka, amely hazánkban debütál!

A BYD a Denza márkájával a prémium autók európai szegmensében kíván helyet biztosítani magának. Az év végéig négy új modellt terveznek a piacra dobni, és egy saját márkakereskedői hálózatot is kiépítenének. A Denza európai debütálása a D9 GT modellel veszi kezdetét, amely gyakorlatilag egy Shooting Brake formájú, tisztán elektromos jármű. A D9 GT méretei lenyűgözőek: 5180 mm hosszú, 1480 mm magas és 1990 mm széles, tengelytávolsága pedig 3125 mm. Ezen paraméterek miatt valóban csak a Porsche Taycan Sport Turismo hasonlítható hozzá. Stella Li, a BYD alelnöke hangsúlyozta, hogy az autó olyan technológiai újítással bír, amelynek nincs komoly versenytársa a piacon. A D9 GT a BYD e3 platformjára épül, és három villanymotorral rendelkezik, amelyek összesen 952 lóerőt produkálnak. Az autó 0-ról 100 km/h-ra 3,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 240 km/h, miközben a 100 kilowattórás akkumulátorral 630 kilométeres hatótávot ígér a kínai CLTC mérés alapján. Villámtöltés során maximum 270 kilowattal tölthető, így 25 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttség. Jövőre konnektoros hibrid verziót is terveznek, amelyben egy kétliteres, négyhengeres benzinmotor dolgozik majd együtt a villanymotorokkal. Ennek a modellnek várhatóan 1100 kilométeres hatótávolsága lesz, amelyből 200 kilométert kizárólag elektromos üzemmódban tud majd megtenni. Az árakról még nem közöltek konkrét információt, de becslések szerint körülbelül 100 000 euró, ami körülbelül 41 millió forintnak felel meg. A D9 GT után két SUV modellt is terveznek bevezetni Európában, amelyek a közép- és felső-közép kategóriában versenyeznek, majd következik a "sima" D9, amely egy luxus buszlimuzin, hasonlóan a Lexus LM-hez.