Esztergom-Nyerges rali: "Az ügyészségnek mindenkire le kellene csapnia..."


Botrányos fordulat: Nagy Zsolt Leo párja titkos néven osztotta meg véleményét a Farm VIP résztvevőiről - Most pedig itt a döbbenetes beismerés!

A tragikus esemény számos vitát generált azzal kapcsolatban, hogy kik és hol követhettek el hibákat a szervezők és a biztonsági szakemberek közül. A felelősség kérdése komoly kérdéseket vet fel. Kiderült, hogy az ügyben már két gyanúsított is van.

A verseny szervezői közül két személyt hallgattak ki gyanúsítottként, mivel halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségével gyanúsítják őket. Mindketten fellebbeztek a gyanúsítás ellen, de az ügyészség ezt elutasította – tájékoztatott dr. Horváth Sándor, a Komárom-Esztergom Vármegyei Főügyészség szóvivője.

A tragikus esemény után a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) vizsgálóbizottságot alakított. A nyárra várt jelentés végül nem került nyilvánosságra, azonban most a 444.hu birtokába jutott a dokumentum. A lap információi szerint az MNASZ a jelentés megállapításai alapján különféle szigorításokat tervezett, például felülvizsgálja a méltányosságból kiadott rali A-licencek rendszerét – ilyen licenccel versenyzett ifj. Tóth János is, aki a balesetet okozta. Az érintett párosnak egy év alatt kellett volna gyengébb teljesítményű autóval eredményeket elérnie ahhoz, hogy megszerezzék a szükséges helyezéseket az engedélyhez. A jelentés hangsúlyozza, hogy az improvizatív intézkedések és a szabályok figyelmen kívül hagyása hozzájárult a tragédia kialakulásához, bár ezek nem voltak a baleset közvetlen okai.

Nem volt egyértelmű a két felkért közreműködő szolgálat feladata, a felkért polgárőrök nem láthattak volna el ilyen feladatot, a szokottnál jóval rövidebb idő állt a szervezők rendelkezésére, az előzetes biztonsági terv határidőre nem készült el, a biztonsági bizottság a tervet a verseny előtt két nappal kapta meg. A jelentés szerint a bírói listán olyanok is voltak, akiknek a verseny időpontjában nem volt bírói igazolványuk, érvényes vizsgájuk és biztosításuk. Ugyanakkor a nézők is tiltott helyen álltak.

Lovasi József, a nyugalmazott rendőr alezredes, aki a 1996 és 2001 közötti időszakban a Budapest Rally és a Salgó Rally biztonsági feladataiban, valamint Forma-1-es versenyek lebonyolításában is részt vett, már korábban is hangsúlyozta, hogy a tragikus baleset mögött mulasztások sorozata állt. A vizsgálatok végül őt igazolták.

- A jelentés megerősíti azt, amit már régóta hangoztatok: a verseny szervezői súlyos tévedéseket követtek el - nyilatkozta lapunknak Lovasi. - Olyan versenybírókat állítottak be, akik nem voltak felkészülve a feladatra, és polgárőrt nem lehet ilyen jellegű felelősséggel megbízni. Tanuló pályabírók jelenléte tapasztalt bírók nélkül teljesen elfogadhatatlan. Ráadásul fel nem foghatom, hogy Hoffer Zsolt, a korábbi rali szakágvezető, aki bejárta a pályát, miért nem vette észre, hogy a nézők olyan helyeken tartózkodnak, ahol tilos. A jelentés alapján - amely nem is említi, hogy a terület megfelelően el volt zárva - az ügyészségnek mindenkivel szemben intézkednie kellene, aki részt vett a szervezésben.

Related posts