Eltávolítják a muani repülőtéren található betonfalat, amelybe a Jeju Air repülőgép becsapódott.


A dél-koreai közlekedési minisztérium szerdán közölte, hogy eltávolítják Muan repülőtéren azt a betonfalat, amelynek december 29-én nekiütközött a Jeju Air repülőgépe 179 halálos áldozatot követelve, írja a Reuters.

A nyomozók továbbra is igyekeznek kideríteni, mi vezetett a Jeju Air 7C2216-os járatának tragikus balesetéhez. Szakértők véleménye szerint a kifutópálya végén elhelyezkedő hatalmas betonfal jelentősen hozzájárult a halálos áldozatok számának növekedéséhez. Ha a fal nem lett volna ott, a tragédia következményei valószínűleg sokkal enyhébbek lettek volna.

Nem csupán itt, hanem további hat repülőtéren is megkezdődik a betonszerkezetek átalakítása, amelyek eredetileg az antennák elhelyezésére szolgáltak. Ez a döntés a legújabb átvizsgálások nyomán született, amelyek során az ország repülőterein a műszeres leszállási rendszerekhez (ILS), más néven "lokalizátorokhoz" tartozó antennákat támogató szerkezeteket ellenőrizték.

A muani kifutópálya kivitelezését a szakértők éles kritikával illették, mivel az nem felel meg a szükséges biztonsági normáknak. Ennek következtében a közlekedési minisztérium bejelentette, hogy minden repülőtéren akadálymentes és biztonsági zónákat hoznak létre a kifutópályák mellett. Ezen kívül a muani repülőtér lezárását április 18-ig meghosszabbították a minisztérium döntésének értelmében.

A rendőrség külön közölte, hogy Szon Csang-vant, az állami Korea Airports Corporation korábbi elnökét, aki akkor volt hivatalban, amikor a Muan repülőterét felújították, kedden öngyilkos lett. Szon ellen egyébként nem indult nyomozás a baleset kapcsán.

Related posts