Egyre többen kétségbe vonják, hogy a Tesla a legkiemelkedőbb név az autóiparban.


Az USA-ban kilenc, Európában öt, Kínában pedig négy százalékos a visszaesés.

A Tesla eladásai az utóbbi hónapokban jelentős csökkenést mutattak, különösen az európai piacon. Bár a pontos okokat még nem tudjuk teljes mértékben feltérképezni, egyértelmű, hogy több tényező együttes hatása áll a háttérben. Az egyik elképzelés szerint Elon Musk romló megítélése szintén hozzájárult a Tesla népszerűségének csökkenéséhez, ami az eladások visszaeséséhez vezetett. Most újabb közvetett bizonyítékok érkeztek, amelyek ezt a feltételezést alátámasztják.

Egy Carscoops által ismertetett kutatás szerint Kínában, az Egyesült Államokban és Európában egyértelműen romlott a Tesla brandértéke. 2022-ben globálisan még a megkérdezettek 23 százaléka választotta a Teslát az általa legmagasabbra értékelt brandnek, de ez 2024-ben 18 százalékra csökkent. A legnagyobb visszaesést pont az USA-ban mérték: itt 38-ról 29 százalékra csökkent az érték, míg Európában 20-ról 15 százalékra, Kínában pedig 18-ról 14 százalékra zuhantak a számok.

A Tesla népszerűségének csökkenése mögött valószínűleg különböző tényezők állnak, amelyek régiónként változhatnak. Kínában például a visszaesés valószínűleg a helyi gyártók felfutásának tudható be, akik egyre nagyobb részesedést nyernek a piacon. Ennek következményeként a Tesla járművei már nem tűnnek olyan forradalmi újdonságnak, mint régen, hiszen a versenytársak is egyre innovatívabb megoldásokat kínálnak.

Related posts