#Drive Rally Teszt: Az Autós Kaland Új Dimenziója A #Drive Rally nem csupán egy verseny, hanem egy igazi adrenalinfokozó élmény, amely a versenyautók szerelmeseit célozza meg. A játék különleges atmoszférát teremt, ahol a valóságtól elrugaszkodott, mégis


Feszültség nélküli gyorsaság

Megint bebizonyosodott, hogy milyen könnyen lenyűgözhető vagyok: elég volt néhány látványos gif egy random Discord-csatornán, és máris, bármiféle további információ nélkül felírtam a roppant ostoba nevű #Drive Rallyt a kipróbálásra ítélt játékok listájára. Most jó lenne leírni, hogy ez volt életem legjobb döntése, mint ahogy abból is biztosan vicces cikk sülne ki, ha minden idők egyik legótvarabb ralijátékáról lenne szó - de akár tetszik, akár nem, ez egy semmi komoly hibát nem tartalmazó, de a tömegből úgy istenigazán kiemelkedni sem tudó versenyjáték lett. Jól esik vele játszani, és ahogy azt az elmúlt két hét is mutatja, bármikor kapható vagyok két-három futamra, de azt már büntetésként élném meg, ha többórás etapokat kellene lezavarnom benne.

Indulásként fontos megemlíteni, hogy a #Drive Rally nem törekszik arra, hogy reális raliszimulátorként funkcionáljon - semmilyen formában. A fejlesztők célja egy sokkal könnyedebb, mondhatni gondtalan versenyélmény megteremtése volt. Ennek eredményeként az autók nem szenvednek sérüléseket, a bajnokság során nincs szükség a másodpercek és pontok számolására, és a járművek módosítása sem lehetséges. A játékban hat különböző helyszínen ülhetünk be a '90-es évek legikonikusabb raliautóira emlékeztető, de nem hivatalos gépek volánja mögé.

Ahogy mondtam, tradicionális bajnokság nincs: tetszés szerint ugrálhatunk az egyes országok között, mindenhol háromversenyes futamsorozatokba bonyolódva. Mindegy, hogy 20 másodpercet verünk a második helyezettre, vagy az utolsótól percekkel lemaradva érünk be, a #Drive Rally teljesítettnek veszi a futamot, és megjutalmaz minket. Kétszer valami kiegészítő kapunk jelenlegi verdánkhoz, harmadjára pedig egy teljesen új autó nyílik meg - amit aztán a következő hármas futamon kell használni, és így tovább, és így tovább.

Bár a szöveg első ránézésre egy klasszikus arcade játékra utal, a vezetési modell meglepően jól sikerült. Nem állítom, hogy a Richard Burns Rally fizikáját elérné, de időnként az első RalliSport Challenge emlékeit idézi fel bennem, ami nálam egyértelműen pozitív referenciának számít. A felfüggesztés, guminyomás és hasonló technikai részletek nem játszanak szerepet, de az élmény kontrollerrel valóban magával ragadó. Képzeld el, ahogy a gumik az erdei ösvényről rákapnak az aszfaltra, miközben a gázt egy pillanatra elengedve dühöngő durrogásokkal és egy ügyesen bevett kanyarral reagál az autó. Vagy amikor egy hegyi hajtűkanyart sikerül végre tempóvesztés nélkül, egy precízen időzített kézifék-behúzással teljesíteni. Mielőtt azonban ezek az élmények megvalósulhatnának, érdemes felfedezni a játék tíz különböző kontrolleres kanyarodási opcióját. (Billentyűzettel is jól játszható a #Drive Rally, de a valódi vezetési élmény csak a force feedbackes, analóg ravaszokat használó kontrollerrel érhető el igazán.) A beállításokat a "Gamepad Steering Style" menüpont alatt találjuk, és ha nem szánunk időt a testreszabásra, problémákba ütközhetünk. Személy szerint a legtöbben ajánlott Linear opció vált be a legjobban, és jelentős javulást tapasztaltam az eredményeim terén az alapbeállításhoz képest.

A #Drive Rally hat hónapot töltött az early access szakaszban, és ez idő alatt nemcsak két új helyszínnel és bajnoksággal bővült, hanem számos izgalmas extrával is gazdagodott. Minden helyszín nyílt világként is felfedezhető; bár versenyzésre itt nincs lehetőség, rengeteg ikont gyűjthetünk össze. Az autók festése és átalakítása is sokkal részletesebbé vált; a testreszabás ugyan nem befolyásolja a teljesítményt, de meglepően sok lehetőség áll rendelkezésünkre, hogy kedvenc járműveinket kívül-belül egyedivé varázsoljuk. Bár nincs hagyományos multiplayer mód, ahol másokkal együtt száguldozhatnánk, a Party-módban akár 16 játékos is részt vehet a futamokon, ahol szellemképeket kergetve és időeredményekkel versenyezve éledhet újjá a versenyszellem.

A #Drive Rally egy igazán egyedi élményt kínál a stilizált, low poly grafikai világának köszönhetően, amely lehetővé teszi, hogy a játék bármilyen gépen, beleértve a kézi PC-ket is, zökkenőmentesen fusson. Bár a motorhangok nem mutatnak nagy eltérést az autók között, mégis van valami lenyűgözően brutális a hangzásukban. A játék minden szükséges elemet tartalmaz a raliversenyzéshez: az eltérő országok, a jól ismert autók és a különböző bajnokságok mind jelen vannak, csupán egy kicsit leegyszerűsített formában. Az új autók felfedezése sosem unalmas, hiszen mindössze három futam teljesítése szükséges hozzá - és ki tudja, lehet, hogy néhány hónapon belül már a Lamborghini Countach-t is birtokolni fogom, mert mi mást is hozhatna jobban a fagyos finn erdőbe? A #Drive Rally különleges részletei, mint a fotómód, a navigátor, aki nemcsak a kanyarokról beszél, hanem a karrierünket bemutató képeskönyv is, valóban kiemelik a játékot a tömegből, és egyedi karaktert adnak neki. Nem olyan hangos és punkos, mint a Parking Garage Rally Circuit, de van benne egyfajta varázs. Ez a versenyjáték lazább hangulatú, ami kiváló, ha pihenni szeretnénk, de a mély raliszimulációt keresőknek nem ezt a címet ajánlom. Mindenesetre, ha egy kis szórakozásra vágyunk, a #Drive Rally tökéletes választás lehet!

A #Drive Rally kizárólag PC-re jelent meg.

A tesztjátékot a Pixel Perfect Dude csapata készítette, akik a részletek iránti szenvedélyükről és kreativitásukról híresek.

Összegzés Ez a rész a legfontosabb pontokat foglalja össze, kiemelve a lényeges információkat és a főbb gondolatokat. A célja, hogy világosan és tömören bemutassa a téma lényegét, lehetővé téve az olvasó számára, hogy gyorsan áttekintse a legfontosabb tudnivalókat. Az összefoglalás segít abban, hogy a komplex tartalom egyszerűbbé váljon, és a lényegre koncentrálva támogatja a további megértést.

A #Drive Rally fejlesztői mindent kiszedtek játékukból, ami esetleg feszültséget, idegeskedést szülhetne - így aztán a bajnokságoknak nincs igazán tétje, és persze a kocsik sérülésével sem kell foglalkozni. A játékot az teszi mégis élvezetessé, hogy vezetési élménye remek középút az igazi szimuláció és a totális arcade megközelítés között - tényleg élvezni a farolásokat, a kanyarkombinációkat, az ugratókat.

A #Drive Rally kiemelkedő előnyei:

Arcade tálalás, remek vezetési modellel; rengeteg megnyitható kocsi, festés és alkatrész; száznál is jóval több pálya van benne.

A #Drive Rally legfőbb gyengeségei:

Egy hagyományosabb karriermód jól jönne; a növényzet néha otrombán néz ki; alapbeállítással nem élmény a vezetés.

Bényi László

Related posts