Örömmel értesítjük Önöket, hogy megjelent az Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXXVI. kötetének kiadványa, amely a Magyar Nyelvtudományi Kutatóközpont égisze alatt készült.
December 10-én ünnepeltük az Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXXVI. kötetének bemutatóját, amely az anyanyelv-elsajátítás számos izgalmas aspektusát tárja fel. Ez a kötet különlegessége, hogy olyan témákat érint, amelyek eddig magyar nyelvű összefoglalóban nem kaptak helyet. A rendezvény során a főszerkesztő, Surányi Balázs, valamint a szerkesztők, Svindt Veronika és Bóna Judit röviden ismertették a kötet tartalmát. Ezt követően az érdeklődők három érdekes előadást hallgathattak meg, amelyek a kötet egy-egy tanulmányát részletesebben bemutatták.
Pléh Csaba előadásában a nyelvfejlődési zavar körül kialakult terminológiai káosz okait és előzményeit mutatta be, rendet téve a nyelvészeti és gyógypedagógiai gyakorlatban gyakran következetlenül alkalmazott fogalmak között.
Hattyár Helga a jelnyelvi nyelvelsajátítás jellegzetességeit, mérföldköveit és nehézségeit mutatta be, átfogó képet adva a vizuális modalitáson keresztül elsajátított nyelv és kommunikáció gyermekkori működéséről.
Lukics Krisztina a Dobó Dorottyával és Lukács Ágnessel közösen írt tanulmányukat mutatta be, melyben a statisztikai tanulás szerepét tárták föl nyelvfejlődési zavarban, fejlődési diszlexiában, ADHD-ban és autizmus spektrum zavarban.