A vasárnapi repülőgép-balesetet megelőző 48 órában a Jeju Air gépe összesen 13 különböző járatra készült felszállni.
Iparági szakértők aggályaikat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a légitársaság esetleg túlvállalta magát az év végi csúcsszezonban, különösen azzal, hogy meglehetősen sok charterjáratot tervezett be.
A Jeju Air Boeing 737-800 típusú repülőgépe összesen tizenhárom járatot teljesített az előtt a tragikus vasárnapi repülőgép-szerencsétlenség előtt, amely a Muan nemzetközi repülőtéren történt. Ezt az információt iparági forrásokra hivatkozva közölte a dél-koreai Jonhap hírügynökség, és a hírt elsőként a 24.hu számolt be.
Úgy tudni, a gép ebben az időszakban Muan, Jeju-sziget és a Szöultól nyugatra fekvő Incheon között közlekedett. Azt is megállapították, hogy a repülő nemzetközi célpontokra, köztük Pekingbe, Bangkokba, Kota Kinabaluba, Nagaszakiba és Tajpejbe is utazott.
A gép kifejezetten csoportos utazások lebonyolítására lett fenntartva, és a járatokat jellemzően egy kvangdzsui központú utazási iroda szervezte. A karácsonyi időszakra pedig egy különleges, ötnapos utazási csomagot állítottak össze Bangkok felfedezésére.
Iparági szakértők kifejezték aggályaikat a Jeju Air kapcsán, attól tartva, hogy a légitársaság túlzottan megterhelheti magát az év végi csúcsszezonban, mivel túl sok charterjáratot tervezett.
Dél-Koreában átfogó légibiztonsági ellenőrzést indítottak el a vasárnapi repülőgép-baleset következtében.
Mint arról lapunk is beszámolt, vasárnap történt Dél-Korea eddigi legsúlyosabb repülőgép-szerencsétlensége: a Jeju Air egyik Thaiföldről érkező járata leszállás közben letért a kifutópályáról, majd a kerítésfalnak ütközött. A tragédiában 179 ember vesztette életét, mindössze ketten élték túl a balesetet. A gép futóműve landoláskor nem nyílt ki, hason csúszott ki a futópályáról, egy betonfalnak ütközött és kigyulladt. A dél-koreai közlekedési minisztérium illetékesei közölték, a kommunikációs adatok korai értékelése arra utal, hogy a repülőtéri irányítótorony madárrajjal való lehetséges ütközésre figyelmeztette a repülőgépet nem sokkal a leszállás megkezdése előtt. A leszállási engedélyt nem az eredetileg kijelölt területre adták meg a kifutópályán, a pilóta vészjelzést adott le nem sokkal azelőtt, hogy átsiklott volna az ütközőzónán és nekiütközött volna a betonfalnak. Szemtanúk a balesetet megelőző hajtóműtűzről és több detonációról számoltak be. Szakértők viszont többek közt arra hívták fel a figyelmet, a kifutópálya végén nem kellett volna semmilyen "szilárd akadálynak" lennie.
A dél-koreai ideiglenes államfő a tragikus esemény következtében azonnali hatállyal elrendelte az ország légi közlekedési rendszerének teljes körű biztonsági átvizsgálását. A közlekedési minisztérium már korábban bejelentette, hogy a dél-koreai üzemeltetésű Boeing 737-800 típusú repülőgépeket alaposan meg fogják vizsgálni, hiszen összesen 101 ilyen gép üzemel az országban.
Hétfőn, alig hogy a levegőbe emelkedett, azonosítatlan futómű-hiba miatt vissza kellett térnie a Kimphói nemzetközi repülőtérre a Jeju Air egyik másik Boeing 737-800 típusú járatának is.
Egy másik Jeju Air-járatnál is futóműproblémát észleltek, a repülőgép inkább visszafordult oda, ahonnan indultMegtalálták a feketedobozt, úgy tűnik, madárrajjal ütközött a tragikus balesetet szenvedő dél-koreai repülőgép179 ember meghalt, amikor landolás közben kicsúszott a futópályáról és betonfalnak ütközött egy dél-koreai repülőgép