A Tesla nyolc éven keresztül csaphatta be vásárlóit.


Fedezd fel az AI-forradalom legújabb vívmányait és a digitális átalakulás izgalmas világát a Portfolio november 25-i AI & Digital Transformation eseményén! Ne hagyd ki az alkalmat, hogy első kézből értesülj a legfrissebb trendekről és innovációkról. Regisztrálj most, és tudd meg, hogyan formálja a jövőt a technológia! Részletek itt!

Rita Lin szövetségi bíró hétfőn hozott ítéletében jóváhagyta, hogy két különböző vásárlói csoport csoportos pert indítson a Tesla Full Self-Driving (Teljesen Önvezető) technológiai csomagja kapcsán. A bíró hangsúlyozta, hogy az ügy középpontjában az áll, miszerint a Tesla járműveiből hiányoznak azok a fejlett szenzorok, amelyek elengedhetetlenek a magas szintű autonómiához. Ráadásul a vállalat nem tudta bizonyítani, hogy bármilyen hosszú távú önvezető utazást végrehajtott volna a saját autóival.

A San Franciscó-i bíróság néhány érdekes és figyelemre méltó megállapítást tett, miszerint a Tesla "Autopilot" weboldalának szakasza 2016 októbere és 2024 augusztusa között valószínűleg több ezer ember figyelmét felkeltette. Ezen időszak alatt a vállalat azt állította, hogy autóik a teljes önvezetéshez szükséges hardverrel vannak felszerelve. Hasonló tartalommal találkozhattunk a Tesla blogjában, hírleveleiben, negyedéves pénzügyi beszámolóikban, és még Elon Musk 2016-os sajtótájékoztatóján is elhangzottak ezek az állítások.

Bár a hagyományos autógyártók esetében ezek a kommunikációs csatornák önállóan általában nem elegendők a csoportszintű láthatóság megítéléséhez, a Tesla egyedi marketingmegközelítése indokolja a szokásos módszerektől való eltérést.

- írta Lin bíró. A Tesla nem él a tömeges reklámok adta lehetőségekkel, és független kereskedői sincsenek. A bíró véleménye szerint teljesen indokolt feltételezni, hogy azok a vásárlók, akik az önvezető technológia iránt érdeklődnek, a Tesla hivatalos weboldalán keresgéltek információk után.

A csoportos perek lehetővé teszik a nagyobb kártérítési összegek alacsonyabb költséggel történő behajtását, mintha a felperesek egyénileg perelnének. A kaliforniai csoportok magukban foglalják azokat a járművezetőket, akik 2017. május 19. és 2024. július 31. között vásárolták meg a Full Self-Driving csomagot és lemondtak a Tesla választottbírósági megállapodásáról, valamint azokat, akik 2016. október 20. és 2017. május 19. között vásárolták meg a csomagot.

Lin bíró visszautasította az Enhanced Autopilot csomagot vásárló harmadik csoport keresetének csoportos engedélyezését. Az indoklás szerint a termék "alapvető tulajdonságai" nem követelték meg a teljes önvezetési képességeket, ezért a Tesla állítólagos félrevezető kijelentései nem voltak meghatározóak a vásárlási döntésekben.

A Tesla önvezető szoftverének biztonságosságát szövetségi tisztviselők is vizsgálják. A szoftver a Tesla robotaxi-fejlesztésének is kulcsfontosságú eleme.

Itt van egy átfogalmazott változata a forrás megjelölésének: "Származás: Reuters"

Related posts