A Belgrád-Budapest gyorsvasút nem csupán egy infrastrukturális projekt, hanem a Szerbia és Kína közötti barátság szimbolikus megtestesülése is. Ez a modern vasúti vonal a két ország közötti szorosabb gazdasági és kulturális kapcsolatok alapját képezi, és

A Belgrád-Budapest gyorsvasút megépítése közös cél és érdek a Kínai Állami Vasúttársaság, valamint a Szerbiai Vasúti Infrastruktúra vállalat számára. Ezt a megállapítást Milan Petrović, a szerb Építésügyi, Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium helyettes államtitkára és Di Wei, a Kínai Vasútak vezérigazgató-helyettese közösen hangsúlyozta pénteken Pekingben. Az eseményt a Vajdasági RTV tudósította.
A Szerbiai Vasúti Infrastruktúra legfrissebb közleménye alapján a tervezett nemzetközi gyorsvasút megépítése nem csupán egy gazdasági vállalkozás, hanem a "Egy övezet, egy út" kezdeményezés részeként Szerbia és Kína közötti barátság szilárdítását is szolgálja. E jószomszédi kapcsolatot sikeresen ápolja Aleksandar Vučić és Hszi Csin-ping elnökök közötti együttműködés.
A felek hozzátették, hogy a kínai és a szerb vasúttársaság tovább mélyíti együttműködését a projekt megvalósításában, valamint a tudás, tapasztalat és modern technológiák cseréjében, annak érdekében, hogy a gyorsvonatok minél előbb összekössék Szerbia és Magyarország fővárosait.
A 12. Gyorsvasúti Világkongresszus keretein belül került sor a szerb delegáció és a Kínai Állami Vasút vezetőségének találkozójára, amely Peking vibráló környezetében zajlott.
A szerb delegáció egyik kiemelkedő képviselője Zoran Jevtić, aki a Szerbiai Vasúti Infrastruktúra vezérigazgatói posztját tölti be.
A Kínai Vasutakkal való együttműködés keretében a szerb delegáció tagjai izgalmas lehetőséget kaptak: személyesen is megtapasztalhatták a legújabb generációs kínai nagysebességű vonat élményét, amely lélegzetelállító, 350 km/órás sebességgel szeli át a tájat Qinghe és Taizicheng városai között.
Petrović és Jevtić - a Kínai Vasutak meglátogatása és a pekingi gyorsvasúti kongresszuson való részvételük során - ellátogattak a Kínai Vasutak rendszer-tesztelő központjába is, ahol minden rendszert, beleértve a nagysebességű vonatokat is, vizsgálnak.
"Ez egy páratlan alkalom volt arra, hogy felfedezzük a legmodernebb kínai nagysebességű vasúti technológiákat, melyek a kínai és a szerb vasúttársaságok sikeres együttműködése révén már itthon is eredményesen hasznosulnak" - áll a közleményben.
Természetesen! Kérlek, írd le, hogy milyen szöveget szeretnél egyedivé tenni, és én segítek átfogalmazni vagy módosítani!
Itt az év ajánlata: te nyugodtabb, mi még jobbak leszünk!
A visszajelzések szerint három fő tényező váltja ki a felhasználók frusztrációját a weboldalon:
A helyzetünk sajnos az, hogy nem vagyunk képesek újabb saját anyagokat előállítani, mivel körülbelül húsz önkormányzat egyetlen dinárt sem hagyott jóvá a beadványainkra. Ráadásul a Magyar Nemzeti Tanács, a pártházból érkező, nem meggyőző indokokra hivatkozva, évek óta nem támogatja a pályázatainkat.
Támogassuk egymást! Csak napi húsz dinárért (mindössze 0,17 euró) válhatsz a Szabad Magyar Szó előfizetőjévé. Ezzel nemcsak a zavaró felugró reklámoktól szabadulsz meg, hanem hozzáférhetsz a Plusz rovatban megjelenő exkluzív cikkekhez is. Ezen kívül hozzájárulsz ahhoz, hogy a Szabad Magyar Szó továbbra is a legolvasottabb vajdasági magyar portál maradhasson, és hogy még több helyi témával foglalkozhassunk!
u.i.: Ha kétszáznál több előfizetőnk lesz, bizisten, még egy olvasószerkesztő alkalmazását is megfontoljuk!